TriPollar

- Celluliter & Fett.

- Hudåtstramning.

- Rynkor.

TriPollar teknik ger smärtfritt fokuserad och optimal radiofrekvent (RF) energi till hudytan och subkutana fettdepåer.

Kontrollerad energi levereras via tre eller flera elektroder och är begränsad till behandlingsområdet.

Denna fokuserade behandling resulterar i omedelbart synligt resultat. För förbättrade resultat är det

rekommenderat att genomgå en serie av behandlingar.

TriPollar rekommenderar kunder att välja mellan kropp och- eller ansiktsbehandlingar. Riktade ansiktsbehandlingar

regenererar kollagenfibrer i dermislagret. Riktade kroppsbehandligar krymper fettceller i underhuds skiktet och

accelererar kollagens förnyelse.

Behandla känsliga områden

TriPollar tekniken möjliggör behandling av fina linjer och mycket känsiga områden i ansiktet utan att orsaka

skada eller smärta. Dessa inkluderar områden runt läpparna (peri oralt) och runt ögonen (peri orbital).

Kollagen Regenerering

De elastiska fibrerna i huden, kollagen och elastin produceras av fibroblaster. När de värms, dras kollagensträngar

närmare och resulterar i omedelbart stram hud. Den sjupa värmeeffekten i sin tur påskyndar fettcellernas

ämnesomsättning och ökar kollagens förnyelse över hela behandlingstiden.

Det önskade resultatet ger en stramare samt yngre hud och omedelbar långsiktig huduppbyggnad.

Fettreduktionsfaktorn

Uppvärmning av fettceller påskyndar ämnesomsättningen och får dem att krympa. Temperaturökningen tvingar

fettceller att utsöndra fettsyror (flytande fett), som transporteras via blod- och lymfsystemet.

Det önskade resultatet ger en fett och omkretsminskning samt minimerat cellulitutseénde.

Kontakta oss för kostnadsfri konsultation och prisuppgifter.